Winter is coming - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Dilara Isik - WaarBenJij.nu Winter is coming - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Dilara Isik - WaarBenJij.nu

Winter is coming

Door: Dilara

Blijf op de hoogte en volg Dilara

20 Januari 2016 | Verenigde Staten, Portland

Hallo lieve lezers! Ik zie dat mijn verslag iedere keer door zo’n tachtig mensen bekeken wordt, wat ik echt super leuk vindt! Dat geeft mij ook veel motivatie om te blijven schrijven (tenzij mijn moeder dit gewoon 80x leest). Het zou leuk zijn als mensen ook eens een reactie achterlaten. Hint hint hint.

Het laatste wat ik vertelde was dat ik samen met Alex ging eten en daarna naar build-your-own zou gaan. Het hield in dat je op iedere verdieping van je dormitory kwam, en daar kon je dan een ingrediënt halen voor de yoghurt-parfait die we gingen ‘bouwen’. Iedereen was basically binnen 10 minuten daarmee klaar, dus toen was het chill time in de lounge. Een groep van ongeveer 10 mensen had zich daar verzameld en gingen het kaartspel Cards against Humanity spelen. Daarna ging ik bij Sarah en Teremy zitten, met wie ik ook naar de basketbal wedstrijd ben geweest. Op een gegeven moment kwam Alex daar ook bij zitten en een andere jongen, Nick. Nick is hier ook nieuw dit semester en een hele vriendelijke, nuchtere jongen.

Die avond stelde Teremy voor om samen met Nick, Alex en ik in plaats van met de bus met Teremy’s auto naar de mall te gaan. Dat was natuurlijk sowieso een beter plan, dus zo gezegd zo gedaan. De volgende dag gingen we eerst samen lunchen en zijn we met de auto naar Walmart, de Maine Mall en een winkel geweest die “The Christmas Tree Shop” heet. Tegen alle verwachtingen in hadden ze daar echter geen kerstspullen.

Toen we terugkwamen was het alweer tijd voor avondeten. Na het eten ging ik mijn kamer in en mijn roommate was eindelijk gearriveerd. Haar naam is Kelly, en ze is heel vriendelijk en laid-back. Letterlijk, want altijd als ik haar zie ligt ze in bed.

Om 7 uur was het tijd voor de verplichte floor meeting, met als doel de meisjes op je gang leren kennen en een overview van de regels te krijgen. Kelly ging hier niet naartoe, want die had het te druk met op bed liggen. Kan gebeuren.

De floor meeting was eigenlijk best gezellig, ik heb met een paar mensen gepraat en ben toen met mijn Spaanse bebaarde vriend (Alex) naar de gamenight gegaan. Beneden in het gebouw waar ook de kantine is, staan pool tafels en airhockey tafels etc. Hier kon je nu ook allerlei bordspelletjes doen. Het leuke was dat je ook een prijs kreeg als je bij een spel won. Ik had twee keer gewonnen, mijn prijzen waren een spongebob gum en een mini donut gum (looking at you, Pim).
Na de gamenight hebben we nog in de lounge van de dorm Orange is the New Black gekeken op de beamer.

De volgende dag, gisteren, was het tijd voor de eerste lessen. Ik had de vakken Women and Genderstudies, en African American history, allebei lekker dichtbij op de Gorham campus. Beiden waren heel interessant. Het viel me op dat de docenten ontzettend gepassioneerd zijn over hun vak. Vandaag hebben we vooral de syllabus doorgenomen, maar zelfs dan dwalen ze af over bepaalde onderwerpen binnen hun vak. Ik heb vijf vakken gekozen terwijl ik er maar vier hoef te doen, dus waarschijnlijk ga ik één vak laten vallen, maar dat zal denk ik niet een van deze vakken zijn. Vandaag heb ik weer twee vakken: Creative Writing en Professional en Business Communication, in Portland.

Ik was gisteren om 13:15u al klaar, dus na geluncht te hebben met Sarah en twee vrienden van haar ben ik naar de Portland campus gegaan, gewoon omdat het kon. Het wordt hier steeds leuker omdat ik steeds meer mensen begin te kennen, dus overal waar je bent kom je bekenden tegen. Zo kwam ik Nick (die mee ging shoppen maandag) tegen in Portland die mij de weg wees naar downtown. Daar ben ik te voet heengegaan. Downtown Portland is eigenlijk best hipster, overal zijn er kleine vintage winkeltjes en cafeetjes. Het was leuk om eindelijk downtown gezien te hebben, maar ook echt mega koud.

Dezelfde dag is mijn instagram foto trouwens ook Photo of the Week geworden op de social media sites van USM. Een foto van mijn Mainely_Mia account (die je btw echt moet volgen als je dat nog niet doet :D) is gisteren gepost met een kort stukje erbij over mij.

By the way, 26 januari mag ik een presentatie geven tijdens de studying abroad fair in de kantine, wat leuk maar ook heel spannend is.

Groot minpunt: het lijkt hier steeds kouder te worden en het wordt tijd voor extra thermo kleding. Ik kan niet meer buiten lopen zonder in een sneeuwpop te veranderen. Winter is definitely coming ☹

  • 20 Januari 2016 - 19:54

    Je Moeder:

    Ah ik ben betrapt :(

  • 20 Januari 2016 - 20:28

    Femme:

    Super leuk om te lezen D! Vooral dat de vakken zo leuk zijn en dat de docenten zo enthousiast zijn! Sterkte met de kou

  • 20 Januari 2016 - 20:36

    VJ:

    Jouw huisgenoot klinkt als my type of girl!

  • 20 Januari 2016 - 20:36

    Dilara Isik:

    Verna stop ik weet dat jij het bent >:(

    En thanks Fem, jij nog meer sterkte!! :(

  • 20 Januari 2016 - 21:22

    Gwen :

    Moist.

  • 20 Januari 2016 - 23:44

    Monica:

    "Kelly heeft het te druk met op bed liggen. Kan gebeuren." Hílarisch :D

  • 21 Januari 2016 - 00:30

    Pim:

    Vind je het gek dat je die donut won? 1. Het was meant to be. 2. Je ownt met game nights zoals bijvoorbeeld met Mario Party op de Wii waar je altijd NET GELUK HEBT EN ALLE MINIGAMES WINT!
    But I digress, je verdient het. Also, alle mensen daar klinken super nice (en relatable... #Kelly).
    I miss you. Behalve op de momenten dat IK eindelijk met Mario Party win, maar das anders.
    Doe iedereen maar de groetjes van Pim aka "my amazing gay friend back home who is the best and greatest and funniest and totally humble." (Dat is precies hoe ik wil dat je dat zegt.)

    Byeeeeeeeeeeeeee

  • 21 Januari 2016 - 21:59

    Giesenbeest:

    BRACE YOURSELF... Hier issie al voorbij. #sadstory

  • 22 Januari 2016 - 00:12

    Maastrichtgay:

    Dil gaat het zo heel veel sneeuwen bij jou??? Niet dood gaan!

    Also this is fun to read, ik wil kinda vrienden met Kelly worden, she sounds cool!! (en ze heeft ook echt goede priorities hahah maar damn moet je forever met iemand op 1 kamer?? pfeww)
    En foto's!! More pics!!!! van hipster Portland enzo

    Have fun!! Niet insneeuwen!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Dilara

Omdat ik zo geweldig origineel ben (en als ambassador van de Radboud Universiteit dit mij werd gevraagd), een blog voor de geïnteresseerden over mijn tijd in Portland, Maine waar ik een semester studeer aan de University of Southern Maine!

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 4667

Voorgaande reizen:

12 Januari 2016 - 31 Mei 2016

Studeren in Maine

Landen bezocht: