Winterbreak - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Dilara Isik - WaarBenJij.nu Winterbreak - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Dilara Isik - WaarBenJij.nu

Winterbreak

Door: Dilara

Blijf op de hoogte en volg Dilara

20 Februari 2016 | Verenigde Staten, Portland

Daar ben ik weer! Ik heb veel meegemaakt de laatste tijd, wat ik natuurlijk graag met jullie wil delen. Terwijl ik dit schrijf ben ik net terug in mijn dorm na het tripje naar (#SPOILERALERT) Boston. Maar daarover later meer.

Laat ik bij het begin beginnen. 9 Februari was er een presentatie georganiseerd op de uni over diversity. Ik kon extra punten verdienen voor zowel Women and Genderstudies als African American History als ik daarheen ging, dus dat heb ik obviously gedaan. Het was heel interessant. Niet alleen vanwege het onderwerp, dat men de diversiteit van zowel blanke als donkere mensen meer moet accepteren, maar ook omdat er een aantal African Americans in de zaal zaten die het heel duidelijk niet eens waren met wat dr. Eddie Moore (want zo heette ie) te vertellen had. Toen hij aan het vertellen was dat blanke Amerikanen vroeger het systeem van duidelijke segregatie tussen zwart en wit hebben gecreëerd, zei hij dat de blanke mensen van nu zich niet schuldig zouden moeten voelen. Die hebben namelijk dat racistische systeem niet bedacht, en met schuld kan men niet veranderen en de diversiteit van de maatschappij leren accepteren. Dit viel niet helemaal goed bij de (duidelijk zeer intens gepassioneerde) African Americans in de zaal. Een meisje zei dat iedere blanke persoon in de zaal zich schuldig zou moeten voelen, en iedere blanke daarbuiten natuurlijk ook. Ik voelde me persoonlijk wel een klein beetje aangevallen, maar omdat ik een samenvatting van het event moest maken voor genderstudies heb ik mij er compleet buiten gehouden en alles rustig geobserveerd. Een ander meisje liep zelfs tijdens een heftige discussie met dr. Moore de zaal uit, en een man beweerde dat de genocide nog lang niet is afgelopen. Het was interessant om te zien hoe hoog de spanning op kon lopen, en hoe diep de slavernij nog zit bij African Americans. Het was zeker intens, maar ik ben blij dat ik ben gegaan (ook omdat er van tevoren een gratis buffet was, maar dat terzijde).
Die vrijdag ben ik naar een echte American birthday party geweest, compleet met red cups en beer pong.

Vorige week zaterdag, toen de Winter Break (niet te verwarren met Spring Break, die er ook nog aankomt :D) net was begonnen ben ik met Erika naar Portland geweest, wat super gezellig was! Ze haalde me op met de auto op de Portland campus, van waaruit we naar downtown gingen. Daar hebben we geluncht, waarna we naar een café in een kelder gingen. Schijnbaar wilden de eigenaren eerst de bovenverdieping kopen, maar toen ze de kelder zagen waren ze verkocht. Het was er donker maar heel gezellig. We zaten aan een grote tafel met meerdere mensen, en raakten aan de praat met een ouder stel tegenover ons. Heel toevallig: die man heeft de Nijmeegse vierdaagse meerdere keren gelopen toen hij in het leger zat! Wat een kleine wereld toch. Maar toen hij mij daarna begon te vertellen dat Nijmegen centraal in Nederland lag ben ik helaas afgehaakt.
Daarna zijn we naar een café/restaurant gegaan waar Erika had gewerkt, en vervolgens naar een ander leuk café. Ik ben al heel wat wijzer geworden over de leuke plekjes in Portland. Het was die dag mega koud (gevoelstemperatuur was -36!!!), maar het was best een verademing om met iemand te praten die Nijmegen ook kent. Want hoe leuk het hier ook is, ik mis Nijmegen ook best een beetje. Erika, if you’re reading this on Google Translate, at least this will be translated well: thank you so much for our fun day together, and I hope to see you soon! ☺

De volgende dag was het tijd om in te pakken voor Boston, maar daarover nog later meer (spannend hè?). Ik ben die avond in een echte Sorority house geweest, genaamd Kappa Iota, leuk om gezien te hebben.

Dinsdag was het tijd om naar Boston te gaan met Nick en Alex. Nick kwam samen met zijn stiefvader Alex en mij ophalen in Gorham, in de stromende regen by the way, waarna we naar onze Airbnb werden gebracht in Boston. We hadden een heel appartement voor onszelf midden in de stad, compleet met keuken en badkamer. Er was wel maar één slaapkamer, maar als echte gentlemen lieten zij mij de slaapkamer claimen en sliepen zij op de slaapbank. We kwam dinsdag rond etenstijd aan, dus na het appartement outgecheckt te hebben zijn we naar Chipotle geweest. Om een of andere reden werkte mijn pinpas daar niet, waardoor ik mijn eten zomaar gratis kreeg :D Vervolgens heb ik de guys meegesleept naar de film How To Be Single. Nick was hier natuurlijk eigenlijk te stoer voor, maar ik had hem toch zover gekregen. Alex wilde er sowieso wel naartoe, want hij kent geen schaamte. Beiden heb ik hardop horen lachen in de bios, dus uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. ’s Avonds heb ik ze Leffe blond en bruin laten proeven, want ook in Boston is dat blijkbaar gewoon verkrijgbaar.
Woensdag, dag 2, was het heerlijk weer en hebben we The Freedom Trail gelopen. Door de hele stad is er een route van rode straatstenen gelegd die je zelf kan volgen, langs allerlei belangrijke historische plekken. Zo zijn we naar de plek van The Boston Massacre geweest, the Old South Meeting House waar het plan voor de Boston Tea Party is bedacht, en kregen we een rondleiding op het oorlogsschip USS Constitution.
Op de derde dag zijn we naar het Science Museum geweest en hebben zijn we ’s avonds een aantal cafés af geweest en hebben we overal een ander biertje gedronken. Zo kwamen we terecht in een super fancy cocktailbar, met kroonluchters en met goud en rood leer bedekte stoelen, compleet met boekenkasten en burlesque kunst aan de muur.
Vrijdag zijn we naar het aquarium geweest, wat ook op het lijstje stond van belangrijke sight-seeing spots in Boston, en daarna was het helaas tijd om naar huis te gaan.
Ik kan je vertellen dat Boston echt een prachtige stad is. Volgens mij is het ook een goede stad om te shoppen, maar dat kon ik niet echt uitproberen in het gezelschap van twee jongens ☹

Zo. Dat was het. Nu is de Winter Break alweer bijna voorbij en is het tijd om weer met de lessen te beginnen. Ik zal wederom wat foto’s toevoegen voor de liefhebbers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Dilara

Omdat ik zo geweldig origineel ben (en als ambassador van de Radboud Universiteit dit mij werd gevraagd), een blog voor de geïnteresseerden over mijn tijd in Portland, Maine waar ik een semester studeer aan de University of Southern Maine!

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 4668

Voorgaande reizen:

12 Januari 2016 - 31 Mei 2016

Studeren in Maine

Landen bezocht: