Minneapolis en Meer - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Dilara Isik - WaarBenJij.nu Minneapolis en Meer - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Dilara Isik - WaarBenJij.nu

Minneapolis en Meer

Door: Dilara

Blijf op de hoogte en volg Dilara

28 April 2016 | Verenigde Staten, Minneapolis

Het semester is alweer bijna ten einde. De lessen zitten er voor deze week op, en volgende week gaat de laatste lesweek in. Daarna is het finals week en is het dan toch echt tijd om weer naar huis te gaan.

Mijn laatste blog was tot halverwege spring break. Ik was bij Teremy in Vermont, en halverwege gingen we naar een high school in New Hampshire met haar koor. Heel leuk en interessant om in een echte Amerikaanse high school rond te lopen, en eigenlijk niet heel veel anders dan een Nederlandse middelbare school. Vanaf New Hampshire gingen we weer terug naar Maine, en zijn we de volgende dag naar the Portland Head Light geweest: hét herkenningspunt van Maine. Een hele mooie, rustgevende plek aan de kust. Diezelfde avond zijn we teruggegaan naar Vermont. Die week hebben we nog de enige de Teddy Bear Company bezocht (zie foto’s, vooral de Trump, Hillary en Bernie beren zijn leuk!), zijn we naar een echte klassieke Drive-In bioscoop geweest, naar een get-together in Burlington en zijn we heel classy naar een theehuis geweest en hebben we frozen yogurt gehaald.

De week na Spring Break kon voor mij niet snel genoeg gaan, want die donderdag ging ik voor een weekend naar Minneapolis met Femme! Voor de mensen die Femme niet kennen (shame on you!), zij is ook een American Studies studente uit Nijmegen die momenteel in Iowa studeert. Ik ben met de bus naar Boston gegaan, heb daar wat rondgelopen en ging toen met het vliegtuig naar Minneapolis. Daar kwam ik ’s avonds laat aan en was Femme me al aan het opwachten in het hotel. Ik denk dat dat het leukste weekend was dat ik hier heb gehad. Het was wel even gek om weer Nederlands te kunnen praten, maar daar waren we na een dag wel weer aan gewend. Die avond hebben we tot laat bijgepraat (met een welverdiend biertje erbij). Heel leuk om elkaars ervaringen te delen, vooral omdat we in hetzelfde schuitje zitten momenteel.

De volgende dag (vrijdag) was het heel koud en zijn we naar een art museum geweest. Daar was ook het kunstwerk met de lepel en kers, het meest iconische kunstwerk van Minneapolis; The Chicago Bean van Minneapolis zeg maar. ’s Avonds hebben we ultiem gechilld op de kamer, in pyjama op bed met popcorn en een film. Vakantie vieren kan niet 100% zonder wat chilltijd, toch?

Zaterdag zijn we naar de toeristische trekpleister van Minneapolis geweest, The Mall of America. Dit is de grootste mall in Amerika, en dat verbaasde me niks. Het is echt enorm, na een hele dag daar gespendeerd te hebben, hadden we nog niet alles gezien. Er zit een aquarium in, een heel pretpark, een hele straat met restaurants en vier verdiepingen aan winkels. ’s Avonds hebben we als afsluiting een drankje gedaan in een bar in de buurt.
Zondag was alweer de laatste dag en hebben we als echte Nederlanders lekker een stukje gefietst. Het was heerlijk weer en zijn naar Lake Calhoun gefietst, een groot meer met een aangrenzend parkje. Een fijne rustige plek net buiten de drukke stad. Helaas moesten we ’s middags alweer terug naar de luchthaven en moesten we weer afscheid nemen ☹.

Ik ben toen teruggevlogen en heb in Boston een nachtje doorgebracht in een hostel. Het was vreemd maar voelde ook wel avontuurlijk om alleen in Boston zijn, en op een slaapzaal te slapen met 5 andere vrouwen die ik niet ken. Ik ben weer veel ervaringen rijker!

Gelijk na dat awesome weekend moest ik weer aan de bak voor school, en in het weekend ben ik naar een drag show geweest in Portland, waar USM studenten zich kleedden als het andere geslacht en een liedje playbackten. Ook heb ik een dag vrijwilligerswerk gedaan via USM in een keuken van een daklozenopvang.

Ook kwam ik een keer op school Erika tegen, de Amerikaanse studente die vorig semester aan de Radboud universiteit studeerde. Die middag zijn we naar Freeport geweest, een plaatsje in de buurt. Dat was onverwachts een hele leuke middag.
Komend weekend zit ook alweer vol: morgen ga ik met Elizabeth naar Portland, zaterdag ga ik Ziplinen (kabelbaan) en ’s avonds uit met Erika en een paar anderen. Dan is het nog even aanpoten qua schoolwerk en tentamens en moet ik ook maar eens aan inpakken gaan denken! Time flies!

• 30 April 2016 - 11:35

Opa:

Leuk verslag Dilara en we zijn benieuwd naar al je verhalen thuis. Een goede reis naar huis en tot gauw.