Go Huskies! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Dilara Isik - WaarBenJij.nu Go Huskies! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Dilara Isik - WaarBenJij.nu

Go Huskies!

Door: Dilara

Blijf op de hoogte en volg Dilara

17 Januari 2016 | Verenigde Staten, Portland

Weer een verslag! Zijn jullie het al beu? Ik schrijf het graag zo snel mogelijk voor het geval ik vergeet wat ik precies heb gedaan, en zodat ieder verslag kort genoeg blijft.

Vrijdag was het dus Orientation day, nadat het brandalarm was afgegaan. Ik ging naar de bus stop op de Gorham campus vanaf waar we naar de Portland campus gebracht zouden worden. Toen ik daar aankwam was er helemaal niemand. Op een gegeven moment zag ik Chi aan komen lopen en zij zei dat ik de enige op de Gorham campus was, maar dat er meer op de Portland campus zouden zijn. Eenmaal op de uni in Portland gingen we naar een meeting room, waar drie mensen van international office aan het wachten waren.

Er druppelden een aantal mensen binnen, 5 om precies te zijn. Ik kwam er toen dus achter dat ik één van de slechts twee exchange studenten ben. Er is één andere jongen, Àlex of Alejandro officieel (Ik weet dat je nu het liedje van Lady Gaga in je hoofd zingt, it’s okay, I’ve been there.) Vier van de mensen die kwamen spraken niet of nauwelijks Engels. Er is een vrouw van 38 uit Saoedi Arabië die getrouwd is en kinderen heeft, één man van ook 35/40 jaar uit Bangladesh, en twee hele jonge meisjes (1 uit Vietnam, 1 uit Zuid-Korea) die echt bijna geen Engels spreken en daardoor ook niks durven te zeggen. De mensen van international office legden allerlei dingen uit over hoe het werkt op de uni. Sydney en Young, de twee studenten die mij ophaalden van het hotel kwamen ook. Elizabeth was er ook bij, zij is een USM studente die bijles geeft op de uni en daar iets over vertelde tijdens de intro. Na een lunch buffetje kregen we een rondleiding over de Portland campus en toen vertrokken we naar Target en de Maine Mall. Alleen Alex en ik en de vier Amerikaanse studenten Sydney, Young, Elizabeth en Chi gingen mee. Ook die man uit Bangladesh ging mee met de bus, maar die ging zelf in de mall rondlopen terwijl dit groepje bij elkaar bleef. In de mall hebben we eerst wat gegeten bij de food court en toen zijn we gaan shoppen. Ookal waren we met zo weinig, het was eigenlijk heel gezellig en de Amerikaanse studenten waren allemaal heel aardig.

De volgende dag was het zaterdag, en dat was de eerste dag dat er niks op de planning stond. Het is nog steeds heel rustig hier, maar dat is eigenlijk stilte voor de storm, want iedereen gaat vandaag of morgen terug naar zijn/haar dorm. Ik was bang dat het een hele saaie dag zou worden, en ik begon me ook behoorlijk te vervelen op een gegeven moment. Maar dat viel gelukkig mee Ik ging maar een beetje in mijn dorm rondlopen en beneden met de RA’s kletsen.

Een RA is een Resident Assistant, een student die in de dorm woont en de verantwoordelijkheid heeft over iedereen in “zijn/haar” gang. Als er iets is kun je dus altijd naar je RA gaan. Iedere gang heeft een andere RA, en meestal zijn die beneden in een kamertje aan het chillen.

Nu waren ze daar ook, dingen aan het knutselen om aan de muren te hangen. Ik vroeg of ik ze kon helpen, maar ze zeiden dat ze zo gingen lunchen met alle RA’s op de Gorham campus, en vroegen of ik mee wilde. De RA van mijn gang, Sarah, nam me mee naar het gebouw waar we gingen lunchen en daar ontmoette ik nog twee andere aardige studentes, Devyn en Teremy. Na daar een tijdje gezeten te hebben gingen we naar een basketbal wedstrijd van een vrouwelijk team, de USM Huskies tegen Darthmouth. De Huskies wonnen uiteraard. Devyn was heel goed in het supporten van “ons” team, als bijvoorbeeld nummer 22 de bal had was het “YES GO GET THEM 22!!”, en iedere keer als er iets mis ging zei ze dingen zoals “it’s alright, you can do it, I still believe in you.” Ik denk dat ze het goed zou doen als een motivational coach.

Na de wedstrijd ging ik terug naar mijn dorm en was het al snel tijd om te gaan eten, wat ik samen met Alex deed. Daarna zijn we gaan biljarten, wat in hetzelfde gebouw als de kantine is, en even later kwamen Chi en 3 vrienden van haar daar ook naartoe.

Vandaag heb ik geluncht met Alex en zijn we even naar de winkels geweest hier in Gorham. Straks gaan we ook weer eten in de kantine, want we hebben meal tickets gekregen van international office (#gratis #Nederlander). Vanavond wordt er voor het eerst wat georganiseerd dit semester, “build your own” waar je in iedere dorm een ander soort snack kunt maken. Er zijn al wat meer mensen teruggekomen in de dorm, maar mijn roommate komt waarschijnlijk morgen pas. Morgenmiddag is er een shopping trip naar Target, en morgenavond wordt er ook een game night georganiseerd waar ik naar toe ga. Genoeg te doen dus!

  • 17 Januari 2016 - 23:05

    Monica:

    Al beu?! Nee, ik ben fan!

  • 18 Januari 2016 - 00:00

    Tayfun:

    Me too!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Dilara

Omdat ik zo geweldig origineel ben (en als ambassador van de Radboud Universiteit dit mij werd gevraagd), een blog voor de geïnteresseerden over mijn tijd in Portland, Maine waar ik een semester studeer aan de University of Southern Maine!

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 4683

Voorgaande reizen:

12 Januari 2016 - 31 Mei 2016

Studeren in Maine

Landen bezocht: